A SEO tippek sokak számára arról szólnak, hogyan léphetnek előre a keresőben anélkül, hogy dolgoznának. Az igazság az, hogy a tippek kihasználása is munkát jelent. Olyan apróságok ismeretét, alkalmazását, amelyek túlmutatnak a hétköznapi, közhelyes keresőoptimalizáláson.
Ráadásul a keresőoptimalizálás területén a YOAST SEO bővítmény rendesen elkényeztet minket. Csak végigfuttatjuk a varázslót, aztán elégedetten dőlünk hátra. Aki a szövegeket addig piszkálja, amíg a lámpa zöldre vált, már úgy érzi, mindent megtett.
Pedig így nem csak sok hiba maradhat az oldalon belül, hanem rengeteg apróságot is figyelmen kívül hagyhatunk, ami segítene az oldalunk jobb teljesítményének elérésben. A keresőoptimalizálás az apróságok művészete, és ha ezekre odafigyelünk, rengeteg energiát spórolunk meg magunknak.
Ebben az írásban a legfontosabb apróságokat vesszük sorra.
Az „egyéb” kategória törlése
Az egyéb kategória egy jelentéstelen, felesleges elem a weboldalon. A szerepe pont annyi, mint a Minta bejegyzésé, amelyet a WordPress automatikusan elhelyez az installációban. Azért van ott, mert a WordPress nem engedi, hogy egy bejegyzés ne legyen kategória alá sorolva.
Hosszú távon káros megtartani, ezért töröld ki, és használj releváns, a honlapod témájához kapcsolódó kategóriákat. A törlés helyes sorrendje:
- Ha még nincs másik kategóriád, akkor hozz létre egyet a Bejegyzés >> Kategória szakaszban.
- Ezt követően a Beállítások >> Bejegyzés alapértelmezett kategória szakaszban végezd el értelemszerűen a módosítást.
- Irány vissza a Bejegyzés >> Kategória menüpontba, és töröld az Egyéb kategóriádat.
Fontos: Ha csak nem friss oldalad van, akkor a Google minden bizonnyal leindexelte (leltárba vette) az imént törölt kategóriaoldalt. Ezért ezt irányítsd át a Blog oldalra vagy a főoldalra.
A kategóriák SEO-barát használata
A kategóriák helyes használata a honlapunk keresőoptimalizálása szempontjából az egyik legfontosabb terület.
A kategóriák arra valók, hogy az egy témához tartozó cikkeinket egymás alá fűzzük. Az olvasó így listázhatja a számára fontos tartalmakat, amivel egyszerűsítjük a dolgát. Ezzel az olvasó jól jár.
Amivel az olvasó jól jár, azt a Google is szereti! A kategória oldalak fajsúlyos gyűjtőoldalakká nőhetnek, ha már legalább 4-5 cikket írunk rá. És ha ezt a kategória-oldalt megfelelően keresőoptimalizáljuk, akkor nagyot ugorhatunk előre a Google találati listájában.
A kategória-oldalak keresőoptimalizálásának nénány egyszerű szabálya van:
- Legfeljebb 5-7 kategóriát használjunk (hacsak nem webáruházat vagy naponta frissülő magazint üzemeltetünk);
- A kategóriákat ugyanúgy kell SEO-zni, mint a cikkeket: fontos, hogy megadjuk a SEO címet és a meta-leírást is ezeken az oldalakon.
- A kategóriákat ugyanúgy, mint a bejegyzéseket és aloldalakat, kulcsszavakra építsük fel, kivéve, ha nem találnuk olyan kulcsszót, ami alá értelemesen csoportosítjatjuk a cikkeket.
- A gyűjtőoldalakhoz adjunk meg minden esetben egy rövid leírást, például: „Ezen az oldalon a keresőoptimalizálással kapcsolatos cikkeket találhatod meg, amelyek abban segítenek, hogy a honlapodat minél jobban szeresse a Google.”
A kategória oldalak kiemelten fontosak a honlapunkon, bánj velük szépen, és meg fogják hálálni a beléjük fektetett munkát.
Saját tartalmak linkelése
A Google onnan (is) tudja, hogy mely oldalunk a legfontosabb, hogy a saját webodlalunkról sok link mutat az adott aloldalra. Ezt úgy érhetjük el, hogy a cikkeinkből vagy más aloldalakról linkeljük a legfontosabb oldalt. Sokszor pusztán ezeknek a linkeknek a helyes beállításával javíthatjuk helyezésünket.
Ezen nincs mit ragozni: nézd meg, melyik a legfontosabb oldalad, és linkeld minél több releváns cikkből. Fontos, hogy a linkekhez megfelelő kulcsszóra állított horgonyszöveget használj, hogy mind az olvasó, mind a Google értse, hogy miről szól az adott link, tehát az adott aloldal.
Morzsamenük használata
A morzsmenü (angolul Breadcrumbs) Jancsi és Juliska elhullatott kenyérmorzsái a honlapodon. Bárki, aki ismeretlenül bolyong a honlapon, mindig tudni fogja, hol jár, és merre induljon, ha a weboldalon tovább akar lépni. Remek eszköz rá, hogy segítsük az olvasót, és a Google számára is egyértelművé teszük a weboldal szerkezetét.
Nem minden sablonban lehet beállítani. De szerencsére a YOAST SEO bővítmény itt is a segítségünkre van.
Irány a SEO >> Search Appareance >> Breadcrumbs menüpont, és állítsd be a morzsamenüket. Fontos, hogy magyar nyelvet, saját szavakat is meg tudsz itt adni a saját morzsamenüdhöz.
Google Knowledge Graph beállítás
Ha már a YOAST SEO bővítménynél járunk, nézzük meg egy másik apróságot. A bővítmény segít neked abban, hogy a Google Knowledge Graph számára alapvető információkat adj meg a vállalkozásodról és magadról.
A Google Knowledge Graph a nagy információs doboz, ami sok-sok keresőszóra megjelenik a jobb oldalon. És ilyet nem csak az OTP, hanem sok kisebb cég és vállalkozás is kaphat idővel.

Irány a SEO >> Search Appearance szakasz, ennek az alján add meg magadról a legfontosabb információkat, és már készen is vagy. Ha a Google elég komolynak fog tartani, akkor egyszer kapsz egy ilyen szép dobozt tőle.
Szerzői oldalak tiltása vagy engedélyezése
A WordPress minden honlapon létrehoz egy speciális gyűjtőoldalt, amit szerzői gyűjtőoldalnak vagy Author Archive-nak nevezünk. Ez listázza az adott oldalon az adott szerzőhöz tartozó összes cikket. Remek eszköz ez akkor, ha többszerzős blogunk van.
De nem szerencsés használni akkor, ha weboldalunknak csak egyetlen szerzője van. Mert ebben az esetben a blog oldal és a szerzői archívum tartalma megegyik egymással. Ez duplikált tartalmat jelent, és a Google hidegrázást kap tőle.
Ha tehát egyetlen szerzője vagy a blogodnak, akkor irány a SEO >> Search Appearance >> Archives, és az Author Archives Settings-ben kattints a Disabled gombra. Ha több szerződ lesz, akkor kapcsold vissza.
Google Elemzések és Google Webmester Eszközök beállítása
Rengeteg honlaptulajdonos nem akarja keresőoptimalizálni a honlapját, és ezzel nincs is semmi gond. De ebben az esetben is össze kell kötni a weboldalt a Google Elemzések (Angolul Google Analytics) és a Google Webmester Eszközök (Google Search Console) eszközökkel. Ennek az az oka, hogy lehetséges, hogy most valaki nem akar keresőotpimalizálással bíbelődni, de ez nem jelenti azt, hogy egy év múlva sem akar majd.
És egy év múlva pontosan 365 napra visszamenő adatunk lesz a weboldal forgalmáról, és rengeteget tudunk majd arról, hogy a Google mely kulcsszavakra tartja relevánsnak a honlapot. Innen sokkal könnyebb indulni, mintha nem lennének adataink.
A SEO tippek legértékesebbje: Linkfarmok kerülése
2018. augusztus 1-jén a Google algoritmusfrissítése rengeteg oldalt tüntetett el vagy dobott vissza a keresőben. Ezek az oldalak egy közös jellemzővel bírtak: kevés releváns, szakmai oldalról mutatott rájuk link, és több linkfarmos hivatkozással próbálták erősíteni magukat.
A linkfarmokkal 2018 Magyarországán igenis lehet eredményt elérni. De nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy minden linkfarmos hivatkozás, ami ma esetleg feljebb tornássza az oldalunkat, az lehet, hogy 1-2-5 éves időtávlatban éppen egy kiadós büntetésnek ágyaz meg, ami hónapok, évek munkáját vághatja haza.
Ezért érdemes kerülni a linkfarmokat, és egyre nagyobb hangsúlyt adni a minőségi, szakmai oldalakról származó linkek szerzésének.
A SEO tippek aranyszbálya
A SEO tippek alapszabálya az, hogy csak akkor mész velük bármire is, ha a honlapodon minőségi tartalom van, és rendesen fejleszted a weboldalad. Ha az alapok rendben vannak, akkor már van értelme bolyongani a tippek és trükkök tárházában, mert rengeteg hasznos ötletet meríthetsz.
A keresőoptimalizálásban rengeteg lehetőségünk van rá, hogy napról napra, apró lépésekben javítsuk a weboldalunk helyezését, és egyre több relenváns (értsd: vevőket hozó) találatot szerezzünk anélkül, hogy fizetnénk érte. Eközben fejlesztjük az oldalunk technikai és tartalmi minőségét is, vagyis a honlapunkra érkező olvasók megtartásában, a konverzióban is egyre jobbak lehetünk.